Halfjaarcijfers Nspyre

Nspyre boekt over het eerste halfjaar van 2012 een omzetgroei van 5% en een stijging van de winst met 10%. Nspyre ziet de rest van dit jaar met vertrouwen tegemoet.

De langetermijnstrategie waarin de focus op IT dienstverlening met een technisch profiel centraal staat (making technology matter) werpt vruchten af en leidt tot verdere groeikansen. Nspyre constateert een blijvend hoge marktvraag naar technisch specialisten en houdt vast aan de doelstelling dit jaar ruim 100 nieuwe medewerkers aan te nemen. Naast autonome groei gaat Nspyre ook gericht aan de slag met acquisities die het bedrijf in de breedte kunnen versterken.

Philip van Blanken, CEO van Nspyre: "Met de huidige economische marktomstandigheden zijn we trots op deze kernresultaten. We danken onze klanten en medewerkers voor het gestelde vertrouwen en de inzet. De komende periode blijven we sterk focussen op groei - zowel autonoom als via gerichte acquisities - zodat we nog beter en breder aan de klantvraag kunnen voldoen. Nspyre voelt nog steeds als jong bedrijf maar is in vele opzichten volwassen geworden en gaat ambitieus op weg naar het eerste lustrum in 2013!" 

Kernresultaten H1 - 2012

  • Ondanks de moeilijke economische omstandigheden, is in de eerste zes maanden van 2012 een omzetgroei van 5% en een stijging van de winst met 10% gerealiseerd;
  • Versterking van onze positie in de markt bij bestaande en nieuwe klanten heeft geresulteerd in een lage beschikbaarheid en een blijvend tekort aan technisch specialisten;
  • Het Nspyre nearshore development center in Roemenië, dat nu ruim een jaar bestaat, laat dit jaar een verviervoudiging van de omzet zien afkomstig van diverse opdrachten voor Nederlandse klanten;
  • Extra aandacht voor de flexibilisering van de arbeidsmarkt, door verdere focus op externe inhuur en het nieuwe initiatief Nspyre FlexCells.
     

Voor meer informatie
Nspyre
Ralf Bus, Marketing Director
M. +31(0)6 533 123 54
E. ralf.bus@nspyre.nl
W. www.nspyre.nl

Nspyre Tech Cloud

requires Flash Player 9 or better.